آموزشی

شلوار لگ چیست – تفاوت شلوار لگ با ساپورت + عکس

شلوار لگ چیست؟

امروزه لگ ها بین خانم های جوان و دختران خیلی محبوب و مورد استفاده در استایل شان قرار گرفته است. اما برخی افراد نمی دانند که شلوار لگ چیست، شلوار لگ تنوع بسیار بالایی در بازار دارد و رنگ بندی آن بسیار زیاد است. مدل لگ زنانه را می توانید در هوای خنک مثل پاییز و زمستان به تن کنید و هم می توانید شلوار لگ اسپرت در استایل روزمره و کژوال در بهار و تابستان از آن ها در استایل خود بهره بگیرید.

لگ ها جنس کشسانی و ضخیم دارند، آنها از مواد، پنبه، پلی استر، لاکرا، نایلون و یا اسپندکس ساخته می شوند. لگ ها شباهت زیادی با ساپورت دارند، در حالی که برخی از آن ها به شلوار شباهت دارند.

در این بخش از مجله امیر وی آی پی به شما توضیح میدهیم که شلوار لگ چیست و تفاوت شلوار لگ با ساپورت چیست.

شلوار لگ چیست
مدل شلوار لگ زنانه

شلوار لگ چیست؟

خیلی از کسانی که لگ نپوشیده اند از خودشان می پرسند: شلوار لگ چیست که اینقدر بین همه مُد شده و استفاده میشود. لگ در دنیای مد امروز تنوع وسیع و گسترده ای دارد که خیلیا سردرگم می شوند که از چه جنس و یا چه برندی در استایل خود استفاده کنند.

 در دهه 1960 شلوار استرج به عنوان شلوار شناخته شد که معمولا دارای کشسانی و انعطاف پذیری بالا هستند. قد آنها از کمر تا مچ پا قرار دارد. این مدل شلوار لگ توسط خانم ها استفاده می شود اما مدل هایی در بازار برای مردان هم وجود دارد که در باشگاه برای مردان مورد استفاده قرار می گیرد.

شلوار لگ شباهت هایی با ساپورت دارد در حالی که با آن تفاوت هم دارد.در ادامه با شباهت و تفاوت شلوار لگ با ساپورت می پردازیم.

شلوار لگ چیست ، تفاوت شلوار لگ با ساپورت
شلوار لگ چرم زنانه فول کشی فاق بلند مشکی

شلوار واید لگ چیست؟

شلوار واید لگ از پرکاربرد ترین شلوار ها هستند. شلوار واید لگ به شلواری گفته می شود که در قسمت باسن کاملا جذب و فیت هستند و در قسمت ران، ساق پا و مچ پا گشاد یا فون می شوند.

تفاوت لگ با ساپورت

  1. ساپورت خیلی تنگ هستند و به بدن می چسبند، در حالی که لگ ها می توانند مقدار کمی گشاد یا آزاد باشند. واید لگ در باسن جذب است ولی در قسمت ران، ساق و مچ گشاد است.
  2. ساپورت جنس نازکی دارند و ممکن است برخی از آن ها بدن نما هم باشند، اما لگ ها و واید لگ جنس ضخیمی دارند. برخی از مدل لگ ها از بغل ران یا جلو، ممکن است کمی با توری باز شده باشد و حالت تزیینی به خود گرفته باشد.
  3. کمر ساپورت کشی است و هنگام پوشیدن احساس می کنید که چیزی به تن ندارید اما لگ و واید لگ دارای کمری و کمربند است.
  4. ساپورت در دسته جوراب شلواری قرار می گیرد در حالی که لگ ها و واید لگ ها در دسته شلوار قرار میگیرند.

لگ بسیار راحت تر از ساپورت است، مجلسی تر، شیک تر و حتی مناسب برای باشگاه. در ادامه چند مدل لگ را در اختیارتان قرار می دهیم:

شلوار لگ چیست
لگ زنانه کشی فاق بلند

نکات جادویی ست کردن بلوز با شلوار زنانه

انواع لگ زنانه

حال که با تفاوت شلوار لگ با ساپورت اشنا شدید، سراغ انواع مدل شلوار لگ می رویم. شلوار لگ ها در گذشته در فصل تابستان استفاده می شدند اما امروزه به دلیل تنوع بالا در جنس و مدل، در فصل پاییز و زمستان هم شلوار لگ تولید شده و مورد مصرف خانم ها قرار میگیرید. در ادامه به معرفی انواع مدل شلوار لگ زنانه می پردازیم:

شلوار لگ تابستانی توری ظریف و نازک

برخی از لگ ها در نواحی ران یا ساق پا تزیین شده و حالت شبکه شبکه ایجاد شده است. این مدل لگ ها زیبایی خاصی در استایل افراد ایجاد می کند و اندام افراد را زیبا و خوش فرم نشان می دهد.

شلوار لگ براق

شلوار لگ براق جنس بسیار نرم و کشی دارد که انعطاف بسیار بالایی دارد. این لگ ها را در تابستان می توانید استفاده کنید. فاق بلند هستند و می توانید با کراپ و نیم تنه ست کنید. این مدل شلوار لگ های براق بسیار شیک و جذاب هستند.

شلوار لگ چیست، تفاوت با ساپورت
شلوار لگ مشکی زنانه

شلوار لگ چرم تو کرکی برای گرم نگه داشتن پا در زمستان

شلوار لگ چرم همانطور که از اسمش پیداست از جنس چرم تولید می شود. معمولا هم قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل های شلوار لگ زنانه دارند. شلوار لگ چرم زنانه را در فصل پاییز و زمستان استفاده می کنند و شلواری گرم برای این فصل است. شلوار لگ چرم زنانه، شلواری شیک برای استایل زنانه شما است.

لگ تا به تا

لگ های تا به تا به شلوار لگ هایی گفته می شود که هر پای آن طرح و رنگ خاص و متفاوتی دارد. برخی از افراد به دنبال استایل خاص و متفاوت هستند و از این مدل لگ های زنانه در استایل شان استفاده می کنند.

لگ سه ربع

لگ های سه ربع به لگ هایی گفته می شود که در بالای زانو قرار می گیرد. همانطور که گفتیم لگ ها در انواع مدل وجود دارد و بسته به سلیقه افراد در قد های بلند و کوتاه تولید و مورد استفاده افراد بویژه خانم ها قرار میگیرد.

شلوار لگ ورزشی مناسب باشگاه

یکی از انواع مدل شلوار لگ، لگ های ورزشی هستند که کشسانی بسیار بالایی دارند تا افراد در باشگاه به راحتی ورزش کنند. این مدل لگ ها، خاصیت جذب رطوبت دارد و بوی بدن دارد. به همین دلیل بدن موقع ورزش کردن خنک و خشک باقی می ماند تا فرد به ورزش کردن ادامه دهد.

از نظر پزشکی نیر این لگ ها نقش مهمی در سلامتی بدن دارند و باعث تسهیل جریان خون از قلب به اندام ها می شود. خستگی عظلانی را کاهش و باعث تسکین درد بعداز ورزش سنگین می شود.

شلوار لگ چیست؟؟
شلوار لگ ورزشی دخترانه

به همین دلیل استفاده از لگ ورزشی به شدت توصیه می شود که موقع ورزش کردن استفاده شود و باعث بهبود اختلالات عصبی و گردش خون در بدن می شود. به همین دلیل به خانم ها و اقایون توصیه می شود که موقع ورزش، از لگ ورزشی استفاده کنند.

شلوار لگ طرح جین یا جگینگ

شلوار لگ طرح جین یا جگینگ ظاهری شبیه به شلوار جین زنانه دارد، اما کاملا با شلوار لی زنانه تفاوت دارد. شلوار لگ جگینگ کشسانی بسیار بالاتری نسبت به شلوارجین دارد. متریال بکار برده شده در شلوار لگ جگینگ متفاوت از شلوار جین است. کشسانی بسیار بالای شلوار لگ جگینگ تفاوت اصلی شلوار جین با شلوار لگ جگینگ است.

شلوار لگ چیست، انواع لگ زنانه
لگ ورزشی زنانه، کاملا کشی برای راحتی در انجام حرکات ورزشی

بسته به مدل لگ که انتخاب میکنید می توانید تیپ و استایل متفاوتی داشته باشید.

در ادامه چند مدل شلوار لگ را ببینید:

نکاتی هنگام خرید لگ زنانه

در هنگام خرید لگ زنانه به نکات زیر توجه کنید:

  • باید شلوار لگ در تن تان راحت باشد، باید با پوشیدن لگ احساس راحتی کنید، نباید با پوشیدن لگ قسمت کمر شلوار جایش رو بدن تان بماند و باید در ان آزاد و رها باشید تا بتوانید انعطاف پذیری بالای در انجام امورات مانند ورزش داشته باشید.
  • به فاق شلوار دقت کنید، اگر فاق شلوار جمع شده باشد یا شل باشد سایزتان نیست. باید سایز کوچیکتر را بپوشید.
  •  در هنگام پوشیدن لگ، به بافت پارچه دقت کنید، اگر پوست بدن تان دیده میشد یعنی برای تان تنگ است و باید یک سایز بزرگتر را بپوشید.
  • لگ های ورزشی باید کاملا جذب بدن باشد و اگر در نواحی مختلف شل باشد به این معنی هست که سایز مناسب شما نیست.
  • نکته بعدی به جنس شلوار لگ دقت کنید. شلوار لگ باکیفیت بخرید تا در طول روز یا ورزش احساس راحتی کنید. اگر لگ کیفیت خوبی نداشته باشد، با یکبار شستن تغییر سایز داده و دیگر قابل استفاده نیست.
شلوار لگ چیست، فرق لگ با ساپورت
شلوار لگ ورزشی زنانه

کدام مدل شلوار لگ زنانه را بخریم؟

شلوار لگ انواع مختلفی دارد، شما می توانید در استایل روزمره و کژوال از شلوار لگ اسپرت ساده که جنس نخی و نرمی دارد استفاده کنید که باعث حساسیت هم نمی شود و به خوبی هوا در بدن جریان پیدا می کند.

اگر در زمستان قصد پوشیدن لگ را دارید، از لگ چرم زنانه استفاده کنید. لگ چرم جذابیت زیادی در استایل شما ایجاد می کند. کاربرد زیادی دارد، هم میتوانید در استایل روزمره بپوشید و هم در مهمانی می توانید با بلوز و شومیز استایل کنید.

حرف پایانی

در این مقاله شلوار با تعریف: شلوار لگ چیست آشنا شدید، همچنین فرق شلوار لگ با ساپورت را دانستید و انواع لگ زنانه را یاد گرفتید.

شلوار لگ چیه
شلوار لگ ورزشی زنانه
شلوار لگ زنانه چیست
شلوار لگ کشی زنانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *