آموزشی

استایل مونوکروم چیست و چطور ست می شود؟

استایل مونوکروم زنانه چیست

شاید به گوش تون اسم استایل مونوکروم رسیده باشه و کنجکاو باشید که استایل مونوکروم دیگه چیه؟ و استایل مونوکروم زنانه چیست؟

 استایل مونوکروم، به استایلی گفته میشه که شما از یک رنگ در استایل تون استفاده می کنید. حالا سوال ایجاست: استایل مونوکروم چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

شایدم وقتی میگیم یک رنگ، در ذهنتون خیلی کسل کننده و حوصله سر بر بنظر بیاد ولی، بیشتر توضیح میدم تا با این استایل بیشتر آشنا بشید و ست های خوشگلی بزنید و حتی قد بلندتر و لاغر تر به چشم بیاید.

استایل مونوکروم به چه استایلی گفته میشه؟

همونطور که در  بالا گفتیم؛ استایل مونوکروم به استایل تک رنگ گفته میشه مونو به معنی: تک و کروم به معنی: رنگ هست. در استایل مونوکروم منظور این نیست که مثلا فقط از رنگ زرد یا قرمز یا آبی و… در استایلتون استفاده کنید بلکه، منظور این هست که از یک ترکیب رنگی( از یک تنالیته رنگی)  در استایل تون استفاده بشه. مثلا؛ اگه رنگ قهوه ای در استایل تون استفاده میکنید بقیه عناصر استایل تون از رنگ های کرم، شتری و تنالیته رنگ قهوه ای باشه

استایل مونوکروم زنانه

در استایل مونوکروم هیچ محدودیتی در استفاده از رنگ ها ندارید و می توانید از هر رنگی در استایل مونوکروم استفاده کنید.

در استایل مونوکروم شما از سایه رنگ ها، درجات مختلف یک طیف رنگی در استایل تون استفاده می کنید. خب این به این معنی است که شما به بی نهایت رنگ ( در یک طیف رنگی) برای ست کردن استایل مونوکروم دسترسی دارید.. استفاده از استایل مونوکروم به سریع ست کردن رنگ ها، برقراری ارتباط در بین آیتم های لباس و…. کمک میکنه

استایل مونوکورم زنانه

اگه تا به حال از استایل مونوکروم استفاده نکردید پیشنهاد میشه برای شروع از رنگ های تیره استفاده کنید مثل سورمه ای، قهوه ای، طوسی و مشکی در استایل مونوکروم استفاده کنید و بعد سراغ رنگ های: بادمجانی تیره، قرمز، سبز بروید.

ساده ترین راه برای داشتن یک استایل مونوکروم این است که شما یک رنگ اصلی را در استایل تان انتخاب کنید.

رنگ بعدی را از درجات مختلف رنگی اصلی و سایه رنگ آن انتخاب کنید.

رنگ سفید یا طوسی و یا مشکی را به استایل تان اضافه کنید.

به همین راحتی استایل مونوکروم شما آماده استغاده است و دیدید که  کار چندان سختی هم نبود.

ترکیب‌های مونوکروم در کنار هم، طیف وسیعی از یک رنگ را می‌سازند و باعث ایجاد ارتباطات بصری موثر، جلب توجه و افزایش تمرکز می‌شوند، همچنین استفاده از رنگ‌های مونوکروم می‌تواند حس قوی انعطاف‌پذیری بصری را ایجاد کند.

سیاه و سفید مونوکروماتیک هستند یا آکروماتیک؟

بسیاری از کارشناسان مد پوشیدن رنگ‌های سیاه و سفید را در کنار هم ترکیبی مونوکروم معرفی می‌کنند. در حالی که تعریف مونوکروم یعنی پوشیدن تنالیته‌های مختلف یک رنگ، از طرفی گروه دیگری از متخصصان مد ترکیب‌های سیاه و سفید را آکروماتیک می‌دانند و حتی آن‌ها را جزو گروه‌های رنگی به حساب نمی‌آورند

استایل مونوکروم دخترانه
استایل مونوکروم زنانه با شلوار مام استایل

شاید دلیل این تفاوت، نظریه‌های مختلفی است که درباره‌ی دو رنگ سفید و سیاه وجود دارد. در علم فیزیک سیاه و سفید را رنگ نمی‌دانند، چون هیچ یک از آن‌ها طول موج مشخصی ندارند، سفید را ترکیبی از تمام طول موج‌های مرئی و سیاه را عدم نور مرئی معرفی می‌کنند. اما در تئوری رنگ، سفید را رنگی می‌دانند که حاصل ترکیب طول موجی از سه رنگ اصلی است. از طرفی در نظریه رنگ کاهشی، سیاه را حاصل ترکیب سه رنگ قرمز، زرد و آبی می‌دانند و سفید را رنگ ‌نمی‌دانند. بنابراین، براساس هرکدام از این نظریه‌ها می‌توان ترکیب سیاه و سفید در استایل را به نوعی مونوکروم دانست و شاید چندان هم بیراه نباشد.

مزیت های استایل مونوکرم

اساتایل مونوکروم با سادگی ست می شود و برای روز های پر مشغله بسیار مناسب و کارآمد است.

استایل مونوکروم مزیت های خیلی خوبی داره که دوتا از مهم ترین و پرکاربرد ترین آنها برای خانم های ایرانی:

  • سریع ست کردن لباس ها و رنگ ها
  • لاغر تر و قد بلند تر بنظر رسیدن
استایل مونوکروم چیست
استایل مونوکروم با شلوار لگ

استایل جذاب با انواع شلوار لگ زنانه

ست کردن  سریع و راحت لباس به سبک مونوکروم

استفاده از استایل مونوکروم مخصوصا در استایل روزمره، استایل کاری، دانشجویی خیلی مناسب هست. چون در دنیای امروز به دلیل مشغله کاری که داریم استفاده از این استایل به ما کمک میکنه تا سریع تر و راحت تر لباس های مان را ست کنیم و نیازی به فکر کردن زیاد نداره. وقتی شما تصمیم میگیرید که مثلا از رنگ آبی در استایل تون استنفاده کنید انتخاب و اضافه کردن سایر رنگ ها در استایل شما کار چندان سختی نیست چون میدونید که در کنار آبی بهتره از آبی آسمونی و آبی تیره و سورمه ای استفاده کنید.

استایل مونوکومر
استایل مونوکروم زنانه با پافر در زمستان

البته از رنگهای خنثی مثل سفید و مشکی هم باید در استایل مونوکروم استفاده کنید تا استایل شما از یکدست بودن در بیاد و جذابیت استایل شما رو بیشتر می کنه.

قد بلندتر و لاغرتر دیده میشی با استایل مونوکروم

اگه ریز نقش هستید، استفاده از رنگ های روشن در استایل مونوکروم به شما کمک میکنه تا بلند تر دیده بشید. مخصوصا رنگ های روشن را در قسمت پایین تنه استفاده کنید تا پاها بلند تر و کشیده تر بنظر بیاد. مثلا استفاده از رنگ های صورتی، یاسی، سفید یا لیمویی، زرد سفید و این طور ست ها.

استایل مونوکورم زنانه برای چه افرادی مناسب است
استایل مونوکروم شیک زنانه

مونوکروم برای افراد ریزنقش و توپر پیشنهاد می‌شود، سرتا پا یکرنگ پوشیدن باعث می‌شود بلندتر و باریک‌تر دیده شوید، فقط بخاطر داشته باشید که اگر ریزنقش هستید بهتر است سرتا پا تیره نپوشید و از رنگ‌های اصلی یا طیف‌های روشن انتخاب کنید و اگر توپر و کمی چاق هستید بهترین انتخاب برای شما مشکی، تیره‌ترین طیف‌ها و رنگ‌های خنثی در تیره‌ترین درجه هستند. در استایلتان بالانس ایجاد کنید، اگر قرار است با داشتن این استایل بلندتر دیده شوید حتما تکه‌های روشن یا براق را در قسمت پایین‌تنه بپوشید.

خب حالا که استایل مونوکروم زنانه رو یاد گرفتید باید بدونید که هر رنگ پوست بهتره از چه رنگی در استایل مونوکروم زنانه استفاده کنه؟

جذابیت بیشتر در استایل مونوکروم با در نظر گرفتن رنگ پوست

استایل مونوکروم برای پوست های سفید

هنگام ست کردن و استفاده از استایل مونوکروم زنانه به رنگ پوستتون توجه کنید تا استایل مونوکروم جذابی داشته باشید. اگه رنگ پوستتون سفید هست میتونین از رنگ های روشن و برخی رنگ های تیره استفاده کنید. رنگ های بژ، کرم و قهوه ای برای رنگ پوست سفید مناسب هستند و میتونید در استایل مونوکروم تون از این رنگ ها استفاده کنید بعضی رنگ های تیره هم مثل؛ سورمه ای، آبی، ارغوانی، صورتی و آبی روشن هم برای پوست های روشن مناسب هست

استایل مونوکروم برای پوست سفید
استایل مونوکروم با کت و شلوار
استایل مونوکروم برای پوست های گندمی

رنگ های جذابی مانند مشکی، کرم، بژ، خاکی، سرمه ای، قرمز تیره و صورتی تناسب زیادی با پوست شما دارند. استفاده از این رنگها با پوست شما سازگاری زیادی داره و میتونه استایل مونوکروم شمارو منحصر به فرد کنه. همچنین رنگ طلایی و نارنجی رو از خودتون دور کنید چون این رنگ ها می تونه پوست شما رو زرد و رنگ پریده نشون بده.

استایل مونوکورم زنانه برای پوست گندمی
استایل مونوکروم برای پوست های سبزه

پوست های تیره معمولا در لباس هایی با رنگ سفید، خاکی، خاکستری، آبی روشن، بادمجانی، قرمز روشن، نارنجی و صورتی معرکه می شوند. حالا که فهمیدید این رنگها برای پوست شما جذابیت بیشتری داره فراموش نکنید در استایل مونوکروم تون از این رنگها استفاده کنید تا تاثیرش در روحیه و استایل تون رو ببینید

استایل مونوکروم و سبک مونوکروم
استایل مونوکروم دخترانه
استایل مونوکروم زنانه
استایل مونوکروم برای چه افرادی مناسب است؟
استایل مونوکروم زنانه
استایل مونوکروم با کت و شلوار زنانه

برای خرید شلوار جین زنانه از این لینک استفاده کنید. اگر به راهنمایی نیاز دارید با شماره 09302715816 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *