آموزشی

استایل کژوال دخترانه چیست؟

استایل کژوال دخترانه چیست؟

استایلی که همه ی ما در طول روز در حال استفاده از آن هستیم، استایل کژوال دخترانه است.در استایل کژوال casual از شلوار جین های راحت، کتونی و صندل و مانتو های راحت و ساده استفاده می شود. اما استایل کژوال چیست؟

 در واقع استایلی که نه رسمی باشد و نه کلاسیک استایل کژوال است همین استایلی که در هنگام رفتن به پارک، پاساژ و حتی پیاده روی میپوشیم است.

دو ویژگی مهم تیپ کژوال دخترانه راحتی و سادگی آن است. در واقع شما در استایل کژوال دستتان باز است که هر مدل لباس را با شلوار جین زنانه یا پارچه ای، با انواع کفش ست نمایید. قانون استایل کژوال زنانه؛ سادگی و راحتی است.

فقط با رعایت نکاتی ساده که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، استایلی شیک و چشمگیر را میتوانید در استایل کژوال دخترانه خود داشته باشید. در ادامه همراه ما در مجله امیر وی آی پی باشید.

یکی از نکات مهم در استایل کژوال دخترانه جنس پارچه است. پارچه ای که در استایل کژوال به کار می رود نرم و لطیف است. همچنین این توع پارچه ها کشش خوبی دارند تا در طول روز ازادی عمل بیشتری داشته باشید.

استایل کژوال دخترانه با پیراهن بلند

از مثال هایی که می توان از جنس پارچه در استایل کژوال نام برد: پارچه جین، کتان، و پنبه از بهترین ها هستند.

استایل کژوال دخترانه چیست؟

در سبک کژوال از رنگ های جسورانه و اغلب شاد استفاده می شود. در واقع در استایل کژوال، تمام آیتم های لباس ساده است. و هر گونه لباسی که عنوان رسمی بودن را داشته باشد را رد می کند. شما هر چیزی که در استایل خیابانی، روزانه، معمول و در دورهمی خودمانی می پوشید، استایل کژوال دخترانه است.

استایل کژوال دخترانه چیست؟ بهترین مدل تیپ کژوال
استایل کژوال زنانه با شلوار جین مام استایل

شاید در هنگام پوشیدن لباس مجلسی با کفش پاشنه بلند بسیار جذاب دیده شوید و تمام توجه ها را به خود جلب کنید اما، چه کسی است که از استایل دخترانه کژوال متنفر باشد؟

پاسخ هیچ کس است. چون استایل کژوال زنانه استایلی راحت شیک و ساده است که تمام خانم ها در سنین کم و بالا  از آن استفاده می کنند و استایل راحتی در تمام طول روز را تجربه می کنند.

تاریخچه استایل کژوال دخترانه

در سال 1920 در امریکا و اروپا زنان دست به تغییر در استایل خود زدند، با این هدف که می خواستند در طول روز آزادی عمل بیشتری داشته باشند ( زیرا در آن زمان زنان کت وشلوار و کفش پاشنه بلند می پوشیدند) .

بنابراین به فکر ایجاد تحولی در سبک پوشش زنان افتادند و از لباس های راحت، شلوار جین، کفش تخت به جای آن لباس های رسمی استفاده کردند، که باعث ایجاد تحولی عظیم در سبک پوشش زنان شد.

استایل کژوال دخترانه مناسب در فصل زمستان.
تیپ کژوال زنانه زمستانی

دلیل استفاده زنان از استایل کژوال دخترانه در آن زمان این بود که آنها در جامعه حضور داشتند و فعالیت کاری و روزمره انجام میدادند، لباس های رسمی دست و پا گیر بود و بخاطر همین به فکر استفاده از استایل دخترانه، کژوال استایلی راحت و ساده افتادند.

در سال 1950 شلوار جین که یکی از عناصر راحت در استایل کژوال زنانه است، توسط ستارگان سینما مانند مارلون براندو و چند بازیگر زن دیگر مورد استفاده قرار گرفت. سپس زنان بسیاری از این شلوار خوششان آمد و در استایل کژوال خود از آن استفاده کردند و امروزه هم میبینیم که بسیار محبوب است.

مهمترین آیتم های استایل کژوال دخترانه

تی شرت و شومیز:

تی شرت ساده یقه گرد و شومیز از مهم ترین آیتم های استایل کژوال هستند. خوب است که از تی شرت و شومیز در مدل های مختلف و در رنگ های؛ سفید، طوسی، مشکی در کمدتان داشته باشید و با شلوار قد 90، دامن و کفش ست کنید.

استایل کژوال دخترانه، با شومیز و شلوار جین
سبک کژوال زنانه با شومیز برای مهمانی

شلوار جین و کتان

شلوار جین و کتان از آیتم های ضروری استایل کژوال دخترانه هستند. می توانید از رنگ های مختلف آن در کمدتان داشته باشید تا با انواع تی شرت، شومیز، مانتو، پالتو، هودی استایل کنید. شلوار جین زنانه از مواردی است که از خرید آن پپشیمان نمی شود و هر وقت که باشد با انواع لباس ست می شود.

استایل کژوال دخترانه با شلوار جین زنانه
استایل کژوال casual زنانه خیابانی

کفش های کژوال

کفش راحت از موارد مهم در استایل کژوال زنانه است. خرید یک جفت کتانی ساده می تواند در استایل کژوال تان مناسب باشد. همچنین می توانید در کمد خود: صندل، نیم بوت، کالج، کفش عروسکی و بوت داشته باشید تا با انواع لباس در استایل کژوال ست کنید.

پلیور ساده یا هودی

پلیور ساده یقه گرد یا هودی از آیتم های پاییزه است که می توانید در استایل کژوال casual استفاده کنید و در محیط های زیادی قایل استفاده است.

کت، پالتو، بارانی

در فصل سرد سال سراغ لایه لایه لباس پوشیدن بروید. بر روی همان لباس های کژوال تان از بارانی، پالتو و کت بپوشید. کت جین و دامن را در پاییز دست کم نگیرید.

دامن و پیراهن

دامن کوتاه، دامن بلند( تا نوک پا) دامن میدی ( تا زیر زانو) را با پیراهن های کوتاه و بلند بپوشید. این نوع پوشش در بهار و تابستان فوق العاده است. یکی از راه های جذاب تر شدن استایل کژوال دخترانه تان این است که تی شرت را داخل دامن بزنید و از اکسسوری های مختلف مثل عینک دودی استفاده کنید.

استایل کژوال دخترانه با دامن و شومیز
استایل کژوال زنانه با دامن

یادتان باشد هر لباسی که رسمی نباشد استایل کژوال است. پس خودتان را به این مواردی که گفته شد محدود نکنید و هر ایده ای که برای ساده و راحت پوشیدن دیدید را در استایل کژوال استفاده کنید.

سبک استایل کژوال دخترانه در محیط کار

در بسیاری از کشورها؛ در محیط کار زنان را وادار به استفاده از لباس رسمی و کفش پاشنه بلند می کنند، با اینکه کمپانی های بزرگی مثل گوگل و فیسبوک  برعکس آن عمل می کنند.

در ایران هم بعضی از شرکت ها مانند شرکت های هواپیمایی( مهماندارها) از لباس رسمی استفاده می کنند. اما در بسیاری از شرکت ها زنان از استایل کژوال دخترانه استفاده می کنند و نیازی به پوشیدن لباس رسمی نیست.

این باعث می شود تا بهره وری کار بیشتر شود و ازادی عمل خانم ها محدود نشود. در استایل کژوال در محیط کاری؛ از شلوار جین زنانه، مانتو ساده و کتونی یا کفش اسپرت استفاده می شود.

استایل کژوال دخترانه با شلوار بگ
استایل پالتو و شلوار بگ زنانه جین

برخی از مواردی که لازم است در استایل کژوال دخترانه در محیط کاری رعایت کنید را در زیر برایتان عنوان می کنیم:

  • مانتو: مدل‌های جلو بسته و جلو باز برای تابستان و پالتو برای زمستان – از پوشیدن مانتو کتی یا مانتو فرم اداری اجتناب کنید.
  • شلوار: مدل‌های جین (تنگ یا مام استایل) و شلوار کتان برای تابستان و زمستان – از پوشیدن شلوار زاپ دار (پاره) یا دامن بلند در محل کار اجتناب کنید.
  • کفش: کفش ورزشی (رانینگ یا اسنیکرز) و کفش کالج در تابستان، نیم بوت و یا بوت ساق بلند برای زمستان – از پوشیدن صندل زنانه در محیط کار اجتناب کنید.
  • روسری: شال و روسری در رنگ‌های شاد – از سَر کردن مقنعه اجتناب کنید.

سبک پوشش خیابانی کژوال برای دختران

برای گشت و گذر در پاساژها، براای خرید در بوتیک های خیابانی و برای  قدم زدن در پارک با دوستان، شما می توانید از پوشش راحت استایل دخترانه کژوال استفاده کنید. این استایل آزادی عمل بیشتری به شما می دهد.

استایل کژوال دخترانه با شلوار مام استایل و پالتو
استایل کژوال با شلوار جین جذب مشکی بسیار شیک است.

سبک استایل خیابانی کژوال، محبوب ترین نوع استایل در بین خانم ها است. چون می توانید بی نهایت طبف رنگ و لباس را در این استایل بپوشید، در ادامه چند نوع پوشش را در استایل خیابانی کژوال معرفی می کنیم:

  • مانتو: مدل‌های جلو بسته و جلو باز برای تابستان و پالتو و ژاکت بلندِ پشمی برای زمستان – از پوشیدن مانتو کتی اجتناب کنید.
  • شلوار: مدل‌های جین (تنگ یا مام استایل، زاپ دار یا پاره)، شلوار کتان و دامن بلند برای تابستان – در زمستان به علت سرما، استفاده از دامن را حذف کنید.
  • کفش: کفش ورزشی (رانینگ یا اسنیکرز)، کفش کالج و صندل بدون پاشنه در تابستان، نیم بوت و بوت ساق بلند برای زمستان
  • روسری: شال و روسری در رنگ‌های شاد – از سَر کردن مقنعه اجتناب کنید.

استایل دخترانه کژوال برای مهمانی

دختران جوان می توانند استایل نیمه رسمی و مجلسی را در استایل   casual استفاده کنند. البته بستگی دارد که قصد پوشیدن لباس را در چه جایی دارید.

برای رفتن به یک عروسی شما باید کفش پاشنه بلند بپوشید و استایل کژوال در عروسی معنایی ندارد.

منظور ما پوشیدن لباسی راحت و سبکی شیک (استایل کژوال) در استایل مجلسی است.

مثلا پیراهن بلند گل دار لباسی راحت و ساده است که در مهمانی استفاده می شود، شما در این استایل نه تنها استایل شیک و مناسب مهمانی دارید بلکه در آن لباس راحت هستید.

استایل کژوال دخترانه چیست؟
استایل کژوال زنانه در مهمانی های خودمونی

برخی از لباس هایی که پیشنهاد می شود در استایل برای مهمانی استفاده کنید:

  • لباس: انتخاب لباس می‌تواند تا بالای زانو با پارچه ساده در طرح‌ها و الگوهای مختلف باشد. همچنین به غیر از لباس بلند، می‌تواند برای مهمانی شومیز نیز به تن کنید.
  • دامن: دامن چه کوتاه باشد و چه بلند، آن را با شومیز ست کنید.
  • شلوار: مدل‌های جین (تنگ یا مام استایل، زاپ دار یا پاره) و شلوار کتان را با شومیز ست کنید.
  • کفش: کفش کالج را با لباس بلند و یا یا دامن و شومیز ست کنید. صندل بدون پاشنه را با شلوار و شومیز ست کنید.
  • جوراب: پوشیدن جوراب ساق بلند یا جوراب شلواری با لباس بلند، می‌تواند انتخابی بسیاری جذاب و شیک باشد.
  • نکته: در مورد انتخاب نوع کیف زنانه نیز بهتر است از کیف‌های رودوشی برای استایل کژوال دخترانه استفاده کنید. انتخاب کیف دستی تاحدودی رسمی است.

استایل کژوال دخترانه برای مهمانی رسمی؟

شاید فکر کنید که از تیپ کژوال دخترانه نمی توانید در مهمانی های رسمی استفاده کنید اما این اشتباه است. شما می توانید  دامن کوتاه با تاپ مجلسی ست کنید و یا بلوز هایی مثل مدل آف شولدرز یا قایقی را بپوشید.

استایل کژوال دخترانه در مهمانی های رسمی
استایل کژوال زنانه در مهمانی، تولد، جشن ها و…

همچنین اورال ها گزینه های بسیار خوبی در مهمانی ها هستند. کت و شلوار های ست هم از مدل های بسیار شیک و جذاب در مهمانی های رسمی هستند.

استایل کژوال دخترانه: مناسب برای چهار فصل سال!

خوبی استایل کژوال این است که مختص یک فصل خاص نیست. شما از تیپ کژوال دخترانه می توانید در فصل های مختلف سال از آن استفاده کنید. با کم و زیاد کردن ایتم های لباس و لایه لایه پوشیدن سبک کژوال خودتان را داشته باشید.

استایل کژوال دخترانه با بلوز بافت زنانه
تیپ کژوال دخترانه با بلوز بافت و شلوار جین زنانه

آیتم های اصلی استایل کژوال را در کمدتان داشته باشید تا در فصل های مختلف از آنها در استایل تان استفاده کنید. در ادامه مثال هایی در استایل کژوال و در فصل های مختلف میزنیم.

استایل کژوال بهاری

در استایل کژوال بهاری سراغ تی شرت و شومیز و شلوار جین مام استایل بروید. همچنین دامن های میدی گزینه ی خوبی هستند. پیراهن های گشاد و بلند ودامن ها انتخابی مناسب هستند تا خنک تر و راحتر از همیشه باشید.

تیپ کژوال دخترانه چیست؟
اورال و سرهمی مناسب برای تعطیلات اخر هفته

استایل کژوال تابستانی دخترانه

در فصل تابستان سراغ لباس های نازک بروید. شلوار های گشاد پارچه ای و شلوار بگ زنانه جین گشاد، همچنین تی شرت و شومیز ها انتخاب مناسبی هستند. دامن ها و پیراهن های گشاد هم که جای خودشان را دارند. اورال ها را هم فراموش نکنید.

تیپ کژوال زنانه با شلوار گشاد جین
دامن شلوار گشاد مناسب برای استایل کژوال

استایل کژوال پاییزی

در استایل پاییزی سراغ ژاکت ها، بافت و هودی و بارانی بروید، استفاده از کت جین و کت چرم هم استایل کژوال تان را با شلوار جین زنانه جذاب تر می کند. در این استایل استفاده از کتونی و نیم بوت پیشنهاد می شود ککه با شلوار مام استایل یا مام فیت ست کنید.

استایل کژوال زمستانی دخترانه

در استایل کژوال زمستانی می توانید جذاب تر از همیشه باشید. در این استایل می توانید از شکت ها، پالتو، یقه اسکی، بافت استفاده کنید. همچنین دامن های پشمی با پالتو ها استایل راحت و شیکی میسازند.

استایل کژوال دخترانه زمستانی با پالتو و شلوار جین
تیپ کژوال زنانه زمستانی با بوت و شلوار جین جذب دخترانه

در این استایل شلوار جین اسکینی را با نیم بوت و یا بوت پاشنه دار بپوشید.

در استایل زمستانی لایه لایه پوشیدن را فراموش نکنید که باعث جذاب تر شدن استایل تان می شود.

جذاب ترین شلوار های مناسب زمستان

فرق استایل کژوال با استایل ورزشی چیست؟

موضوعی که لازم است بدانید این است که استایل کژوال با استایل ورزشی متفاوت است. در استایل کژوال از جین، کتان و تی شرت استفاده می شود که مناسب ورزش نیست.

در استایل ورزشی جنس پارچه آنها بسیار کشی است که قابلیت انعطاف زیادی دارد. بنابراین استایل کژوال و ورزشی کاملا از هم جدا هستند.

اهمیت توجه به استایل Casual دخترانه

استایل کژوال دخترانه به شما این امکان را می دهد که در طول روز احساس راحتی و سبُکی بیشتری داشته باشید. استایل کژوال در تابستان: می توانید از مانتوی ساده به همراه شلوار بگ گشاد جین یا پارچه ای استفاده کنید و با صندل استایل شیک و راحتی داشته باشید.

استایل کژوال دخترانه با یقه اسکی در زمستان
استایل کژوال زمستانی دخترانه با یقه اسکی

در زمستان هم پالتو و ژاکت با شلوار جین تنگ مناسب است. استفاده از رنگ های شاد که در تم هر فصل وجود دارد استایلی مد و جذاب به شما می دهد.

مانتوی مناسب در استایل کژوال دخترانه چیست؟

در استایل کژوال سراغ مانتو های گشاد و اورسایز جلو بسته یا مانتو های گشاد جلو باز بروید. مانتو هایی که تنگ هستند را در استایل کژوال فراموش کنید. مانتو های کتی و مانتو هایی که حالت اداری دارند مناسب استایل کژوال نیستند.

استایل کژوال دخترانه با اورال
اوال برای داشتن استایل کژوال در مهمانی

در استایل کژوال هر لباسی که به شما احساس راحتی بیشتری را می دهد بپوشید و از آن در طول روز لذت ببرید.

سوالات متداوم

  1. بهترین شلوار برای استایل کژوال چیست؟

بهترین مدل شلوار مناسب استایل کژوال زنانه شلوار بگ و شلوار مام استایل است که همراه با عکس تقدیم تان شد.

2. ایا استایل کژوال فقط مناسب استایل روزمره و خیابانی است؟

نه اصلا! استایل کژوال دخترانه برای استایل دانشجویی، محیط کار، مهمانی و استایل خیابانی مناسب است

3. بهترین استایل کژوال دخترانه چیست؟

بهترین تیپ کژوال دخترانه، استایلی است که حداکثر راحتی را به شما بدهد و مطابق مد روز باشد.

4. سبک پوشش کژوال مناسب چه محیط هایی است؟

از سبک کژوال می توان در محیط های کاری، دانشگاه ها و گشت و گذر های ساده بهره برد.

5. استایل کژوال دخترانه خیابانی چگونه است؟

این سبک پوشش در راستای استریت استایل است و شامل المان های خیابانی بوده و مطابق مد روز است.

برای خرید شلوار جین زنانه از این لینک استفاده کنید. اگر به راهنمایی نیاز دارید با شماره 09302715816 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *