آموزشی

انواع فرم بدن زنانه و نحوه لباس پوشیدن اصولی

انواع فرم بدن زنانه

به دنبال شناخت فرم بدن خود هستید؟ می دانید بهترین فرم بدن زنان کدام است؟  با دانستن فرم بدن خود می توانید لباس هایی را بپوشید که باعث جذابیت اندام شما می شود. قبل از بررسی و شناخت انواع فرم بدن زنان باید بگوییم که تمام فرم بدن خانم ها زیبا است و  با رعایت نوع پوشش منحصر به فرد هم اندام جذابیت استایل شما بیشتر می شود.

 در این مقاله انواع فرم بدن زنان را معرفی می کنیم و لباس های مناسب برای هر فرم بدن را هم در اختیارتان می گذاریم تا ایده بگیرید و در استایل خود از آنها استفاده کنید.

انواع فرم بدن زنان

ما بر این باوریم که تمام فرم بدن زنان زیباست. برخی باسن بزرگ تر دارند و برخی دیگر دور سینه بزرگتری دارند. این تفاوت هاست که باعث زیبایی هریک از فرم های بدنی شده است. حال در ادامه به بررسی انواع فرم بدن زنان می پردازیم.

بر اساس شکل و تیپ مختلف بدن انواع فرم بدن زنان در دسته بندی زیر قرار دارند:

  • فرم بدن گلابی شکل
  • فرم بدن ساعت شنی
  • فرم بدن مستعطیلی
  • فرم بدن سیبی شکل
  • فرم بدن مثلثی
  • فرم بدن لوزی
معرفی انواع فرم بدن زنانه
انواع فرم بدن زنان

سه شاخصه اصلی فرم بدن گلابی شکل

  1. داشتن کمر باریک
  2. پایین تنه بزرگتر از عرض شانه است
  3. بالاتنه کوچک تر از پایین تنه است.

در فرم بدن گلابی شکل،  دور باسن بزرگ تر از دور شانه است. فرم بدن گلابی شکل اندام زیبایی است، شاید در هنگام خرید شلوار جین زنانه کمی دچار مشکل شوید اما با پوشیدن شلوار مناسب و لباس مناسب اندام گلابی شکل، باعث می شود زیبایی اندام شما خود را نشان دهد.

اما طبق آمار و تجربه پوشیدن لباس هایی که میان تنه ی باریکی دارند تا تفاوت بین باسن و کمر مشخص باشد به فرم بدن گلابی شکل بسیار مناسب است.

3 شاخصه اصلی فرم بدن ساعت شنی

  1. باسن بزرگ و خوش فرم
  2. کمر باریک
  3. سینه متناسب با باسن بزرگ است.( دور سینه و باسن برابر است)

افراد با فرم بدن ساعت شنی، کمر باریکی دارند و این باریکی کمر بسیار مشخص است و زیبایی اندام را نشان می دهد. دور باسن و شانه برابر است. در میان انواع فرم بدن زنانه، فرم بدن ساعت شنی  محبوبیت زیادی بین خانم ها دارد. اگر فرم بدن ساعت شنی دارید بهتر است لباس مناسب اندام ساعت شنی را بپوشید تا زیبایی اندام تان خود را نشان دهد.

اندام ساعت شنی با دور سینه بزرگتر

این فرم بدن در دسته فرم بدن ساعت شنی قرار می گیرد فقط دور سینه کمی بزرگتر از دور باسن است. این افراد بهتر است از شلوار جین دمپا گشاد یا شلوار بوت کات زنانه، دامن های به شکل A و کاشپن خوش دوخت و جذب استفاده کنند.

اتواع فرم بدن زنان و نحوه لباس پوشیدن

اندام ساعت شنی با باسن بزرگتر

این دست از افراد هم در دسته فرم بدن ساعت شنی قرار می گیرند، فقط دور باسن کمی بزرگتر از دور سینه ها است. لباس های مناسب برای این اندام، شلوار های جذب و تنگ است.

فرم بدن قاشقی

فرم بدن قاشقی خیلی شبیه به فرم بدن گلابی شکل است. در فرم بدن قاشقی، دور لگن بزرگتر از دور سینه و سایر نقاط بدن است. حتی می توان گفت که فرم بدن قاشقی به طاقچه شباهت دارد.

لباس مناسب برای فرم بدن قاشقی شکل، مانتو عروسکی با شلوار، لباس های عروسکی یا لباس های مجلسی با کمر امپراطوری است.

3 شاخصه اصلی فرم بدن مستعطیلی ( موزی شکل)

  1. کمر مشخص و جدا شده ندارند
  2. سینه های کوچک دارند
  3. عرض شانه و باسن یک اندازه است.

در فرم بدن مستعطیلی دور سینه و باسن یکسان است و بدن انحنای چشمگیری ندارد. اگر شما دور باسن و دور شانه و دور کمر یکسانی دارید فرم بدن تان مستعطیلی است.

لباس مناسب برای فرم بدن مستعطیل شکل لباس های بدون شانه، لباس هایی بدون بند و آستین، شلوار جین جذب و تنگ و لباس هایی که با کمربند استفاده می شوند.

شلوار جین جذب یخی زنانه
شلوار جین جذب زنانه مناسب فرم بدن متعطیلی

فرم بدن سیبی شکل( بیضی)

  1. داشتن پاهای خوش فرم
  2. داشتن سینه هایی بزرگ و پهن
  3. دور شکم پهن تر از سینه و باسن است.
بهترین مدل شلوار زنانه برای پاهای تپل
فرم بدن سیبی شکل

در فرم بدن سیبی شکل دور شکم بسیار بزرگ تر از دور سینه و باسن است. دیگر نشانه فرم بدن سیبی کل داشتن بالا تنه ی بزرگ و پُر است.

پوشیدن لباس های راه راه عمودی برای اندام سیبی مناسب است. شلوار بوت کات هم برای افراد با فرم بدن سیبی بسیار مناسب است.

فرم بدن لوزی شکل ( الماسی)

  1. دور کمر وسیع ترین قسمت در بدن شماست.
  2. دور سینه و شانه کوچک تر از دور باسن است.
  3. ساق پا و بازو های خوش فرم دارید.

در فرم بدن لوزی عرض بالاتنه کم و عرض پایین تنه بزرگ تر است. تفاوت فرم بدن گلابی شکل و لوزی شکل در کمر است. در لوزی شکل کمر پهن و بزرگ است، اما در گلابی شکل کمر باریک است.

لباس مناسب برای فرم بدن لوزی پوشیدن بلوز هایی که شانه ها بیرون باشد و یا  بلوز های با فرم قایقی توصیه می شود.

فرم بدن مثلث وارونه

  1. شانه های پهن از نشانه های فرم بدن مثلث وارونه است.
  2. بالا تنه سنگین و حجیم دارند.
  3. لگن کوچک و پاهای باریک.

اگر فرم بدن مثلث برعکس یا وارونه دارید باید لباس هایی بپوشید که توجه ها را به پایین تنه شما جلب کند. مثلا دامن طرح دار یا گلدار بپوشید، شلوار طرح دار بپوشید، لباس بالا تنه خود را ساده انتخاب کنید تا تعادل در فرم بدن شما ایجاد شود.

Elegant brown match velvet coat
لباس مناسب فرم بدن مثلث وارونه. مانتو عروسکی پایین کلوش و چین دار
Womens ice bag pants
شلوار جین بگ مناسب برای افراد با فرم بدن مثلث وارونه

لباس هایی بپوشید که بدون یقه باشد، شلوار جین بگ و شلواری که پاهای شما را نشان دهد را بپوشید.

اندام ورزشکاری خانم ها

اگر بدن عضلانی دارید ولی گرد نیست به این فرم بدن ورزشکاری گفته می شود. اندازه دور لگن و شانه ها در این فرم بدن باهم برابر است. کمر کمی باریک تر از دور سینه و دور لگن است اما زیاد به چشم نمی آید.

لباس مناسب برای فرم بدن ورزشکاری خانم ها، لباس های دکلته، دور گردنی، بدون آستین و لباس هایی که از پشت، کمر به شکل T هست و بین استخوان شانه به هم میرسند.

چرا فرم بدن زنان به شکل میوه ها تشبیه شده است؟

برای اینکه تصویر سازی ذهنی راحت تری داشته باشید از این روش استفاده شده است. یعنی کسی که فرم بدن گلابی شکل دارد، با تجسم گلابی در ذهن به راحتی می تواند تشخصی دهد که فرم بدنش گلابی شکل هست یا نه.

شاید این روش علمی نباشد اما یک روش خیلی ساده و راحت است که هر فرد نسبت به فرم بدنش آگاهی داشته باشد. شاید خود شما با دیدن اندام تان در آینه متوجه شوید که فرم بدن تان شبیه به کدام یک از انواع فرم بدن زنان است.

شلوار جین اسکینی با کفش پاشنه بلند
فرم بدن ساعت شنی

چطور قسمت های مختلف بدن را اندازه بگیریم؟

برای اینکه فرم بدن خود را تشخیص دهید، لازم است که فقط اندام خود را با متر اندازه بگیرید. این به شما کمک میکند که در خرید لباس و شلوار زنانه انتخاب درست و تصمیم درستی را بگیرید.

این کار ها را انجام دهید:

شانه ها: برای اندازه گرفتن دور شانه باید از یک نفر دیگر کمک بگیرید. متر را روی لبه ی شانه بگذارید و از پشت تا لبه ی شانه دیگر اندازه بگیرید. هم اندازه عرض شانه و هم دور تا دور شانه.

سینه ها: یه سر متر را در پُر ترین ناحیه سینه قرار دهید و دور تا دور سینه بچرخانید. دقت کنید که متر را از زیر بغل بچرخانید.

دور کمر: متر را دور تا دور کمر بچرخانید. متر باید بالای ناف شما قرار بگیرد. اگر میخواهید مطمئن شوید که دارید درست دور کمرتان را اندازه میگیرید باید کمی به چپ و راست خم شوید، قسمتی از بدن که چین خورده و متر روی آن قرار دارد، همان جا کمر شماست.

باسن: متر را بر روی باسن قرار دهید. دورتا دور بدن تان بچرخانید. دقت کنید که متر باید در پهن ترین ناحیه باسن قرار گیرد.

برای خرید شلوار جین زنانه از این لینک استففاده کنید. اگر به راهنمایی نیاز دارید می توانید با شماره 09302715816 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “انواع فرم بدن زنانه و نحوه لباس پوشیدن اصولی

  1. دینا گفت:

    سلام 🌿🌸
    ببخشید من دور سینم ۸۱
    دور کمر ۶۳ و
    باسنم ۸۸
    میشه لطفاً راهنمایی کنید فرم بدنم چیه؟

    1. سلام روز بخیر
      به احتمال زیاد گلابی شکل هست. چون دور باسن بزرگتر از دور سینه ها است. اما احتمال داره که ساعت شنی هم باشید چون دور سینه و باسن نزدیک به هم هست. جلوی آینه بایستید متوجه میشوید که ساعت شنی هستید یا گلابی شکل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *